Real Estate BI

Ce poate aduce în plus Business Intelligence unei agenţii imobiliare? Să presupunem că facem o căutare în lista de oferte pentru un client care doreşte să închirieze un apartament de două camere în Bucuresti, aproape de metrou, având un buget de maxim 400 Euro. Sau căutăm pentru achiziţie un teren intravilan în Brasov.

Pentru a utiliza o listă existentă de oferte imobiliare în acest mod este necesară doar adăugarea informaţiei despre latitudine şi longitudine. Aceasta poate fi extrasă foarte uşor de pe Google Maps prin click-dreapta pe locaţie şi selectarea "Directions from here".

Concluzii:

  • Restrângerea ofertelor la condiţiile date este intuitivă
  • Se observă imediat informaţiile suplimentare care pot face diferenţa între oferte
  • Informaţiile de proximitate sunt calculate automat (distanţa până la cel mai apropiat parc, cea mai apropiată staţie de metrou, grădiniţă...)
  • Informaţia suplimentară (etaj, mobilat, îmbunătăţiri, apropiere de metrou...) care face diferenţa între oferte poate fi calculată, astfel obţinându-se cea mai avantajoasă ofertă pentru client, nu cea mai ieftină
  • Poziţia, caracteristicile geografice şi împrejurimile terenurilor pot fi văzute efectiv
  • Erorile din baza de date sunt identificate foarte uşor
  • Sursa anunţurilor se poate identifica automat (pers fiz sau altă agenţie)